Van Eynde Orgel (1717) St.-Pieterskerk Oostkamp


<Historiek>       <Dispostie>     <Concertactiviteiten 27 jaar>   <Programma 2021>   <De Vrienden van het Orgel>     <Het PELS-orgel>

<Voeg deze pagina aan uw favorieten toe>


Beknopte historiek




Volgens de notities van notaris Henri-Joseph Claeys opgetekend rond de jaren 1882 bezat de kerk van Oostkamp reeds een orgel in de 17e eeuw.

In 1716 besliste de parochie (gemeente Oostkamp) om een nieuw orgel te laten bouwen voor 1300 gulden. 

Dit orgel werd gebouwd door Jacobus van Eynde, orgelmaker te Ieper, die het voltooide in 1717, jaartal vermeld op de orgelkast.
 




<Klik hier voor betere orgelfrontfoto>




Verdere evolutie:

1749: onderhoud door Andries Berger , orgelbouwer te Brugge
1827: onderhoud door Gerrit Hooghuys , orgelbouwer te Brugge
1857: onderhoud door Charles-Louis Van Houtte , orgelbouwer te Waregem
1870: onderhoud door François Van Houtte , orgelbouwer te Waregem en zoon van Charles-Louis
1924: oksaalwerken en totale verbouwing naar pneumatische tractuur door Jules Anneessens, orgelbouwer te Menen.

Vroegere en geromantiseerde dispositie na 1924:

1 klavier met Bourdon 16, Montre 8, Flûte Harm.8, Viola 8, Voix Celeste 8, Prestant 4, Doublette 2 en Trompette 8. Gelet op de decadente toestand van het orgel en het oksaal besliste de kerkraad op 4 oktober 1981 tot restauratie.
Gab. Loncke uit Overmere werd als orgeldeskundige aangesteld.  Het orgel zou in de oorspronkelijke "van Eynde"-geest worden herbouwd.  Na aanbesteding in 1990, toekenning kredieten en goedkeurend KB in 1991 en aanvang van de werken in 1992 door firma Verschueren Orgelbouw Heythuysen BV uit het Nederlandse Heythuysen was het orgel voltooid op 17 november 1993. Onderhoud en stemming wordt voorzien door <Andriessen Orgelbouw Anneessens bvba> uit Menen (Paul Andriessen),  dagelijkse tongwerkenstemming door Jan Huylebroeck of Mithra Van Eenhooge.



back to top


Huidige dispositie:

Onderklavier (groot orgel) C-D tot c'''
  • Vantùre 4
  • Cornet
  • Bourdon 8
  • Flute 4
  • Nazart 3
  • Doublette 2
  • Larigot 1 1/3
  • Sexquialtra
  • Furniture 3
  • Cimbal
  • Trompet 8 (gedeeld op d')
  • Vox Humana 8 (gedeeld op d')
Bovenklavier (echo) slechts c' tot c''' (C-D tot b is vast)
  • echocornet
Pedaal (aangehangen blokpedaal C-D tot d)
Register
Extra's:
  • Nachtegaalpijpje (+reservoir)
  • Tramblant (inliggend)
  • Ventile
Stemming: a' = 415, middentoonstemming met zes reine tertsen
Tractuur is mechanisch
Luchtvoorziening:
  • elektromotor
  • met twee handbediende blaasbalgen
back to top


Concertactiviteiten 27e jaargang: (onder voorbehoud regelingen COVID-19)

COVID-19.

De orgelconcerten voor augustus 2021 zijn nog steeds onder voorbehoud. We kijken immers met z'n allen uit naar een veilige heropstart.
Hou onze berichtgeving op de website in het oog.  Tot ziens, en hou het veilig allemaal.


Sinds 1995 wordt op op elke donderdagavond in de maand augustus een orgelconcert georganiseerd. 
Initiatiefnemers zijn
  < De Vrienden Van Het Orgel St.-Pieter Oostkamp> . 

Organisten van binnen- en buitenland en van topniveau worden ook dit jaar naar Oostkamp gehaald.
Tijdens augustus 2021 vindt het 27-jarige seizoen plaats. Door COVID-19 waren we verplicht jaargang 26 van de kalender te schrappen.

Op 6 maart 2015 werd de prijs "De Gouden Merel Cultuur Gemeente Oostkamp" aan De Orgelvrienden Oostkamp toegekend, een blijk van gegronde waardering, die door ons geweldig wordt geapprecieerd.

Diverse orgelverenigingen uit België, Groot-Brittannië, Nederland en Duitsland kennen ondertussen de weg naar Oostkamp, wat extra concerten en orgeltrips met zich mee brengt.

Wil u meer info terzake: <zend ons een e-mail met uw vraag>

Een overzicht van de organisten die hier in deze concertreeks reeds concerteerden:

Chris Dubois, Togliavini (I), Ewald Demeyere, André Degraer, Carlos Van Maele, Peter Ledaine, Jos Van der Kooy (NL), Jan Vermeire, Jozef Sluys, Serge Schoonbroodt, Jean-Claude Stricanne, Kurt Hollants, Edward De Geest, Dirk Blockeel, Peter Thomas, Torsten Laux (D), Jos Van Immerseel, Ignace Michiels, David Van Bouwel, Ludo Geloen, Sofie Van Herle, Lieve Van de Rostyne, Bart Jacobs, Tom Hoornaert, Peter van Dijk (NL), Jan Huylebroeck, Kristiaan Van Ingelgem, Jean-Pierre Hautekiet, Joost Termont, Roland Muhr (D), Luc Ponet, Wolfgang Seifen (D), Jan Devliegher, Ben Van Nespen, Erwin Van Bogaert, Wieland Meinhold,  Margreeth de Jong, Gail Archer (USA), Frederik Albertsson (S), Johan Hermans, Sebastiaan Van Steenberge, Frank Scheffler (D), Claire Chassin (F), Wannes Van der Hoeven, Neeka (Ilse Goovaerts), Donato Cuzzato (I), Johan Huys,
Federica Iannella, Giuliana Maccaroni, Els Biesemans, Pieter Dirksen (NL), Arnau Raynes Floret (E), Korneel Bernolet, Bart Naessens, Giampaolo Di Rosa (I), Remy Syrier (NL), Dimos de Beun (B), Paul Dinneweth (B), Christoph Grohmann (D), Luca Benedicti (I), Antoine Tronquo (B), An Vanderstappen (B), Bart Rodyns (B), Michael Eckerle (D), Miquel Gonzales (E), Joris Lejeune (B), Mithra Van Eenhooge (B), Daniël Zaretsky (R), Hannes Torgler (A), Franz Günthner (D), Giulio Mercati (I), Antonina Krymova (Rus) , Roman Perucki (P), Gert Amerlinck, Frank Heye, Martino Pòrcole(I), Stefan Kagl (D), Eric Lebrun (F), Paul De Maeyer, Christian Tarabbia (I), Charlotte Marck (F), Marcel Mangnus (NL), Tommaso Mazzoletti (I), Florence Rousseau (F), Léon Kerremans (B),

Musici niet-organisten:

Inge Zutterman (sopraan), Orlandusensemble (Peter Ledaine), Iepers Kamerkoor (D. Coutigny), Da Cantar en Regalo (Wim Maeseele), Francisca Van Herle (sopraan), Steve Dugardin (altus), Ultreya (Volksinstrumenten), Magdalena Bens (slaginstrumenten), Scola Gregoriana Brugensis (R. Deruwe), St.-Eligiuskoor Ruddervoorde, Bryghia Cantat (R. Uyttendaele), Bart Coppé (trompet), Marleen Leicher (cornetto), Les Göuts Réunis, Vinciane Baudhuin (barokhobo), Filip Delameilleurre (slagwerk), Guy Godts (trompetten), Thuma Mina jeugdkoor.
Fabienne Vénien (cello), Dick Vandaele (tenor), Matthias Schlubeck (panfluit), Gabriël Dessauer (koordirectie), Anne Cambier (sopraan), Steven Bossuyt (natuurtrompet), Patrick Beuckels (traverso), Doron David Sherwin (cornetto), Harry Ries, Adam Bregman, Wim Becu (tromboni), Amarillys Dieltiens (zang), Reinhilde Bovend'aerde (zang), Dimphna Vandenabeele (barokhobo), Koor Musica Nova Boom, Wim Brabants (traverso), Jolien De Gendt (zang), Emilie De Voght (zang), Karen Ketels (blokfluit), Ardalus Ensemble (B), Marcel Ponseele (barokhobo), Barokorkest B'Rock, Lore Binon (sopraan), Pieterjan Van Kerckhoven (barokmusette), Ellen Van den Brande (barokcello), Astrid Verstuyft (dwarsfluit), Charlotte Van Passen (trombone), Gunter Carlier (trombone), Benjamien Lycke (componist-dirigent), Jan Huylebroeck (pauken), Antoine Sarkar (trompet), Jeroen Billiet (natuurhoorn)
Pijpjes


Voor het 27e zomerseizoen augustus 2021 worden (nog onder voorbehoud) VIER donderdagconcerten voorzien op de vaste locatie : OOSTKAMP St.-Pieterskerk.

U mag dus, het werd ondertussen een traditie, organisten van eigen bodem verwachten, zoals in elk lustrum- of bijzonder verjaardagsjaar.

Deze concerten vinden nog steeds mee plaats onder de lokale noemer : "Oostkamp zomert".

  5 augustus:
Pieter Dirksen (NL)
12 augustus:
Nicolò Antonio Sari (I)
19 augustus: Wouter Dekoninck (orgel) (B) & Madoka Nakamaru (barokviool) (Japan)
26 augustus:
Arturo Barba (E)

CONCERT 1               CONCERT 2               CONCERT 3             CONCERT 4          

  • 5 augustus: 

    van Eynde-orgel
Pieter DIRKSEN (NL)
Pieter Dirksen geeft recitals op orgel en clavecimbel, en speelt continuo in diverse ensembles. Hij studeerde muziekwetenschap en publiceerde een groot aantal artikelen en edities op het gebied van de barokke muziek.

Hij promoveerde in 1996 cum laude op een proefschrift over de klaviermuziek van Jan Pieterszoon Sweelinck, welke onderscheiden werd met een Praemium Erasmianum. Verder zijn met name zijn talrijke studies betreffende de muziek van Johann Sebastian Bach bekend geworden.

Sinds 2006 is hij lid van de wetenschappelijke raad van het gerenommeerde Bach-Jahrbuch. Bachs muziek staat al sinds zijn jeugd in het centrum van zijn muzikale universum, maar daarnaast heeft hij zich ook altijd sterk aangetrokken gevoeld tot de rijkdommen van de zeventiende eeuw: de Engelse virginalisten, Sweelinck, de Noordduitse school, Froberger, de Franse ‘klassieke’ traditie, het mediterrane repertoire en Domenico Scarlatti. Voortdurend muziekwetenschappelijk onderzoek en bronnenstudies verlenen de interpretaties van Pieter Dirksen een bijzondere kwaliteit.

Pieter Dirksen is lid van Combattimento en het kamermuziekensemble La Suave Melodia. Als continuospeler verleent hij verder zijn medewerking aan diverse andere orkesten en ensembles en speelt regelamtig met Opera Zuid. Daarnaast is hij een veelgevraagd solist op clavecimbel en op historische orgels in binnen- en buitenland, en werkte hij mee aan tal van opnames.

Pieter Dirksen is titulair organist van het historische orgel van Andries Severijn (ca.1650) in de Martinuskerk te Cuijk. Cd-opnames verschenen van hem met muziek van Sweelinck (Edison 2003), Scheidemann, Froberger, Louis Couperin, Böhm, Vivaldi, Bach (Kunst der Fuge, Goldbergvariaties, Gambasonates).

Naast dit alles heeft Pieter een bijzondere band met het vanEynde orgel hier. Zijn vader, ooit als orgelbouwer bij "Verschueren Orgelbouw Heythuysen" werkzaam (jawel, de firma die ons orgel prachtig restaureerde) maakte met eigen handen de twee tongwerkregisters "trompet" en "vox humana". Pieter, als jonge snaak toen, en vaak in de werkplaats aanwezig, kon als eerste de prachtige klanken ervaren.

PROGRAMMAKEUZE 2021
  • 12 augustus:

    van Eynde-orgel
Nicolò Antonio SARI (I, Venetië)
NICOLÒ ANTONIO SARI, Venetiaan, daar geboren in 1987, studeerde cum laude met het maximum van de punten af in orgel en orgelcompositie aan het conservatorium “B. Marcello” in Venetië, bij Elsa Bolzonello Zoya en Roberto Padoin.

Hij behaalde daarna talrijke prijzen door deelname aan diverse vooraanstaande internationale orgelconcours: de tweede prijs (met de eerste niet toegekend) in het J. P. Sweelinck-concours in Amsterdam (2012), en eerste prijzen in de internationale wedstrijden van Faiano, Fano Adriano, Muzzana del Turgnano en Varzi. Andere bekroningen behaalde hij in Graz, Borca di Cadore, Carunchio ...

Hij geeft concerten in Italië en in het buitenland en is daarbij een graaggeziene gast binnen belangrijke festivals. Hij trad solo op met het Orkest van het Teatro La Fenice in het Malibran Theater in Venetië en het Kamerorkest van Ravenna.

In 2012 rondde Nicolò een tweejarige specialisatieopleiding orgel cum laude af aan de “A. Pedrollo ”Conservatorium in Vicenza onder Roberto Antonello en volgde hij specialisatie klavecimbel bij Patrizia Marisaldi. Hij is artistiek leider van het "Gaetano Callido" International Organ Festival en organist in de kerken van San Trovaso en Carmini in Venetië.

Talloze opnames van Nicolò Sari zijn op YouTube terug te vinden.


PROGRAMMAKEUZE 2021
  • 19 augustus:

    van Eynde-orgel

Wouter DEKONINCK (orgel)

Wouter Dekoninck concerteert internationaal als organist, klavecinist en improvisator en met eigen transcripties voor orgel. Reeds op jonge leeftijd speelde hij piano, klavecimbel, cello en orgel. Hij won hij tweemaal de orgelwedstrijd van de Vlaamse Orgeldagen (1995 en 1997) en de compositiewedstrijd in hetzelfde kader met een Concerto grosso in C voor twee violen, cello en barokorkest. Hij studeerde orgel en klavecimbel aan het Lemmensinstituut en behaalde het specialisatiediploma met grootste onderscheiding. Hij is nu organist-titularis van het prachtige historische Penceler-orgel (1714) van de Leuvense St.-Geertruikerk waar hij het Internationaal orgelfestival St. Geertrui oprichtte. Tegenwoordig concerteert hij doorheen Europa en Japan.

Met zijn transcripties, geïnspireerd op klavier en orkestliteratuur, creëert hij een uitzonderlijk en door het publiek erg gewaardeerd repertoire, onder andere voor orgelsolo, (barok)orkest, zangers en voor kamermuzikale bezettingen. Ze zijn meesterlijk gestoeld op een grondige studie van de compositorische principes van de oorspronkelijke componist en bieden zowel de musici als het publiek het genot van een uitdagend, onbekend, fris en fascinerend repertoire.

Zijn passie voor schrijven en vertolken komt samen in zijn ensemble Hildebrandt Consort, waarvan hij de oprichter is. Het ensemble is gespecialiseerd in de stilistische vertolking op periode-instrumenten van Wouter Dekonincks transcripties gaande van renaissance, barok tot romantiek.  Succesvolle producties met Hildebrandt Consort, vaak bejubeld met lovende recensies in de internationale pers, zijn: [Bach]² The Art of Transcription (orgelconcerti & preludes en fuga’s voor barokorkest), Spirit of Händel (nieuw gecreëerde orgelconcerti en suites voor barokorkest gebaseerd op Handels Concerti Grossi en klavecimbelsuites), Tea with Mendelssohn & Coffee with Schumann (transcripties voor strijkkwintet en orgel) en de Grosse Messe 1739 für Bach und Luther (een monumentale nieuwe ‘Bachmis’ voor zangers en barokorkest naar J.S. Bachs Dritter Teil der Clavierübung én bekroond met een Gouden Label door Klassiek Centraal). Wouters Grosse Messe 1739 für Bach und Luther werd live uitgezonden door de Duitse cultuurzender MDR-Kultur tijdens de Thüringer Bachwochen 2019. Verder verleende het ensemble zijn medewerking aan bijzondere projecten zoals ‘Nekkanacht’ in het Sportpaleis waar ze in samenwerking met De Nieuwe Snaar Wouters barokke bewerkingen brachten van hun songs.

Het ensemble was te gast op verschillende internationale podia en festivals, gaande vanConcertgebouw Brugge tot Japan en. Hildebrandt Consort resideert in de concertreeks ‘Bach in Leuven’, waar het naast transcriptiesook passies, cantates en instrumentale muziek van J. S. Bach uitvoert.

Wouter Dekoninck verleent daarnaast zijn medewerking aan verschillendeensembles, waaronder Currende olv Erik van Nevel en het vocaal ensemble Utopia. In kamermuziekverband werkt hij nauw samen metvioliste Madoka Nakamaru, die in januari 2018 in Japan de wereldcreatie speelt van Wouters koraalpartita voor vioolsolo
Wachet auf! Ruft uns die Stimme. Samen met Madoka nam hij J. S. Bachs Sechs Sonaten für Violine und obligates Cembalo BWV 1014-1019 op voor het label Organroxx. Hun productie Time machine: dance through the decades met muziek van Smeltzer tot Ysayë was in Japan een groot succes. Hijis als orgel- en klavecimbelleraar verbonden aan Kunstacademie Halle en aan de academie voor muziek en woord van Sint-Agatha Berchem.

www.wouterdekoninck.org
www.hildebrandtconsort.org

Madoka NAKAMARU (barokviool)

Madoka begint al op driejarige leeftijd met het volgen van privélessen viool. In 1997 behaalt ze de eerste prijs als soliste moderne viool op de Kanagawa Music Competition. Aan de Tokyo University of the Arts studeert ze af met grote onderscheiding bij prof. K. Sawa voor moderne viool en bij prof. K. Okayama voor kamermuziek. Nadien behaalt ze aan dezelfde universiteit ook een meestergraad voor barokviool bij Natsumi Wakamatsu en voor kamermuziek in verschillende formaties bij Masaaki Suzuki en Hidemi Suzuki.

Van 2006-2009 specialiseert ze zich aan het Koninklijk Conservatorium van Brussel voor barokviool bij Sigiswald Kuijken en voor kamermuziek bij Paul Dombrecht, Wieland Kuijken, Bartold Kuijken, Jan De Winne en Herman Stinders. Ze bekwaamt zich met verschillende meestercursussen in de Verenigde Staten, Tsjechië en Engeland.

Sinds 2000 concerteert Madoka in verschillende kamermuziekformaties in Japan en over heel Europa. Ze verleende haar medewerking als freelancer en als solist/concertmeester aan verschillende ensembles en nam talloze CD’s op met onder andere Bach Collegium Japan, B'rock, Hildebrandt Consort, Il Gardelino, Il Fondamento, Les Muffatti, Les Agrémens, Currende, Vox luminus, Terra Nova. In 2005 voerde Madoka Mendelssohn’s vioolconcerto uit met het Leipzig Kammer Orchester. Als soliste bracht ze ook de Rozenkranssonates van H. I. F. Biber doorheen een tournée in Japan.


In 2011 vindt ze een thuishaven bij Hildebrandt Consort waar ze alsconcertmeester de transcripties en composities van Wouter Dekoninck uitvoert. Zo speelt ze solo in verschillende transcripties envertolkt ze Wouters nieuwe composities voor vioolsolo, viool en klavecimbel in Japan en Europa, waaronder de koraalpartita voorvioolsolo Wachet auf! Ruft uns die Stimme en Sumida Flower. Samen met Wouter nam zij J. S. Bachs Sechs Sonaten für Violine und obligates Cembalo BWV 1014-1019 op voor het label Organroxx. Hun productie Time machine: dance through the decades met muziek van Smeltzer tot Ysay was in Japan een groot succes.

Madoka geeft privéles viool, meestercursussen en lezingen doorheen Europa.

www.madokanakamaru.co


PROGRAMMAKEUZE 2021
  • 26 augustus:

THEMA

"Een orgelreis door Europa"

van Eynde-orgel

Arturo BARBA (E, Valencia)
Arturo Barba studeerde orgel in Valencia en Madrid (unaniem Eerste Prijs) bij V. Ros en R. Fresco.

Hij zette zijn orgelstudie voort aan de Internationale Academie voor Organisten van Haarlem (Holland) en nam masterclasses bij J. Laukvik, Leo van Doesselaar, Ton Koopman en E. Kooiman (Bach); L. F. Tagliavini, G. Iotti, R. Alessandrini (Italiaanse muziek); M. Bouvard en O. Latry (Franse muziek); M. Torrent, J. Artigas en J. L. González-Uriol (Iberische muziek); L. Chiantore, J. Achúcarro, D. Bashkirov, J. Colom en Katia & Mariella Labèque (piano).

Arturo Barba is momenteel organist-titularis in Palau de la Música de Valencia,artistiek directeur van het Internationaal Muziekfestival van Morella en van het Montesa Internationaal Orgelfestival.

Hij is tevens organist bij de Orquesta van Valencia en bij het "Palau de les Arts" Opera Orchestra, waar hij als solist onder de leiding van dirigenten Zubin Mehta, Fabio Biondi, Michel Plasson, J. Gaffigan, Christòbal Halffter , L. Yu, Ch. Franklin, J. Belohlavek, G. Pehlivanian, H. Nánási, J. Pons, R. Tébar, Placido Domingo, N. Luisotti, E. Garcia-Asensio, Y. Traub, M. A. Gómez-Martínez en vele anderen concerteerde.

Hij bouwde een intense internationale concertactiviteit uit en speelt solo-recitals op de meest bekende Europese orgelfestivals: Frankrijk (Notre Dame de Paris), Italië (Milaan, Venezia, Rome, Florence, Padova), Duitsland (Köln-kathedraal, München, Norden, Recklinghausen ), Nederland (Haarlem, Rotterdam), Spanje (Madrid, San Sebastian, Sevilla, Valencia, Barcelona), Zwitserland (Lausanne Cathedral), Portugal (Evora, Lissabon), enz.

Hij speelde live voor de Spaanse radio RNE-Clásica, en nam als solist verschillende orgel-cd's op.

Barba is ook architect en doctor in de kunst aan de Polytechnische Universiteit van Valencia; en hij is ook een toegewijd docent aan het Conservatorium van Valencia.

 

PROGRAMMAKEUZE 2021
Alle concertdagen zijn jaarlijks op donderdagen, de concerten starten om 20.30h en duren ongeveer 60 tot 80 minuten.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het PELS-orgel in de St Pieterskerk Oostkamp

Dit PELS-orgel, dat het ondertussen verkochte liturgieorgel van Bruggeman (dat er "tijdelijk" kwam toen het van Eynde orgel in restauratie ging) vervangt, werd aangekocht met de steun van de kerkfabriek, de gemeente Oostkamp en talrijke (lokale) sponsors, alsook met de verkoop van de Bruggeman. Dit Pels-orgel werd uit Sas Van Gent (NL) overgebracht waar de kerk werd ontwijd, en het orgel geen nut meer had.

Het orgel kreeg in de Oostkampse St Pieterskerk een ware ereplaats helemaal vooraan, net vòòr het voormalig pre-consiliair hoofdaltaar en mooi "opposite" het historische van Eynde dat achteraan op het doksaal staat.

Nu blijkt dat we in Oostkamp St Pieters over twee uitstekende (concert)orgels beschikken,
kiezen sommige concerterende organisten ervoor om een gemengd programma te brengen:
barok EN het volledige repertoire tot hedendaags. De stemming is gelijkzwevend met 440Hz pitch en speelt dus een halve toon hoger van de van Eynde. De praktijk leerde ons al dat Frans symfonisch orgelrepertoire van Widor, Vierne, Dupré, Duruflé tot Poulenc schitterend klinken op deze Pels!



Manuaal I voor "Groot orgel" en manuaal II voor "Zwelwerk", elk met een door Scrabl uitgebreid klavier C - c'''' (met oktaafrepetitie voor de vijf hoogste toetsen, vanaf g#''' dus), onafhankelijk pedaal uiteraard, met bedieningen zwelkast en general-crescendo.

Tevens is een registratie-geheugenbank ingebouwd die of met de handen of met de voeten bediend kan worden.

Beide zijwanden van de orgelkast dienden opnieuw gefabriceerd te moeten worden want het orgel stond in Sas Van Gent tussen twee muren opgesteld. De firma Scrabl heeft hier prachtig werk verricht.

DISPOSITIE PELS-orgel:





 
Jan Huylebroeck groet u
              allen
Jan Huylebroeck en de Oostkampse Orgelvrienden groeten u en zeggen:

een zomeravond met cultuur kan ook in Oostkamp.
Tot binnenkort
voor onze uitgave 27 jaar!

Met de steun van
Gemeente Oostkamp en onze trouwe sponsors




Tot ziens op onze zomeravondconcerten!

<back to top>    <De Vrienden van het Orgel>


updated 04/03/2021